"Allah-lah yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kau lihat, kemudian Dia bersemayam di atas Arasy. Dia menundukkan matahari dan bulan; masing-masing beredar menurut waktu yang telah ditentukan. Dia mengatur urusan maklukNYA, dan menjelaskan tanda-tanda (kebesaranNYA), agar kamu yakin dengan pertemuan dengan TUHANMU"

Saturday, February 2, 2008

..::Mencari ketaqwaan::..


Wahai teman-temanku masih belum terlewat untuk kita sentiasa merasakan kita ini memang insan yang diselubungi banyak kesilapan dan perlu banyak bertaubat kerana semulia-mulia manusia menjadi habuan tanah. Akan tiba wajah kita yang elok tanpa diselimuti dengan akhlak dan peribadi yang mulia dikerumuni cacing dan ditimbuni tanah diliang lahad. Hanya dengan keindahan akhlak dan amalan2 yang mulia sahaja menjadi penyeri dan teman di alam barzakh.

Lunakkanlah hati untuk terus memperbaiki akhlak dan amal ibadah serta berdoa, sebagaimana kita selama ini bersungguh-sungguh memperbaiki kecantikan rupa, agar diri sentiasa dipimpin dan diberi petunjuk serta hidayah dari Allah untuk menepati syariat-Nya. Ingatlah kita bahawa iman itulah yang akan menyerikan wajah dan penampilan kita, sebagaimana kita memperindahkan akhlak, percayalah, ia akan memancarkan NUR ketenangan di raut wajah, insyaAllah

No comments: